Polub nas na facebooku

Zjada się oczami – Targi GASTRO-TECH

2010-10-25

Piąta edycja targów GASTRO-TECH obfitowała w nowości, nie tylko pod względem technicznym, ale i designerskim.

Przysłowie mówi, że zjada się oczami. Im apetyczniej i ciekawiej potrawa jest podana, tym bardziej kusi i tym chętniej po nią sięgamy. Podczas tegorocznych targów GASTRO-TECH zaprezentowano zupełnie nową stylistykę. Firma BWA zapoznała zwiedzających z zupełnie świeżą linią lad chłodniczych i barów, które projektowane są w oparciu o najnowsze trendy designerskie. Po latach zaokrąglanych kształtów rynek podbijają proste, wręcz kanciaste formy, swoisty minimalizm. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, wielu klientom nowa propozycja bardzo przypadła do gustu, ale podchodzą ostrożnie do perspektywy tak radykalnej zmiany w przypadku wystroju wnętrz. Odbiorcy z kolei próbują się oswoić z oryginalnymi projektami, które budzą coraz szersze zainteresowanie na rynku gastronomicznym i w pewnym stopniu rewolucjonizują dotychczasowe schematy.

Zainteresowanie budził także piec Merry Chef Icon pozwalający na wprowadzanie jednolitego menu we wszystkich piecach w ramach jednej sieci. Menu jest intuicyjne na dotykowej klawiaturze. Piekarnik Merry Chef dystrybuowany przez firmę Primulator nadaje się do wszelkiego rodzaju punktów gastronomicznych. Ma także dwupunktowy nadmuch powietrza i łączy w sobie, zarówno konwekcję, jak i mikrofalę, co pozwala na o wiele szybsze i sprawniejsze przygotowywanie posiłków.

Furorę wzbudziła także mieszarka REX ze stacją pakowani mogąca zapakować w ciągu jednej godziny 2,5 tysiąca bochenków. Firma MASZ z Gliwic jest producentem urządzenia, które miało swój debiut podczas tegorocznej edycji GASTRO-TECH. REX pełni, zarówno funkcję krajalnicy, jak i pakowarki. W ciągu jednej godziny kroi, pakuje w woreczki i zapina klipsem 2,5 tys. bochenków chleba. Dotychczasowym standardem było 800 bochenków na godzinę. Wynik 2,5 tys. to rekord, a urządzenie stanowi novum na rynku piekarniczym – podkreśla kierownik działu handlowego firmy Jacek Podgórski.

Dowodem na to, iż nowoczesne technologie wkradają się także do gastronomii był asortyment zaproponowany przez firmę ADITH. Tzw. CALL WAITER SYSTEM jest w Polsce nowością. Każdy stolik w restauracji wyposażony jest w przycisk, który połączony jest z pagerem noszonym przez kelnera mającego przypisane konkretne stoliki. Klient naciskając przycisk, wzywa kelnera. System połączony jest także
z kuchnią, co znacznie ułatwia trójstronną komunikację, jednocześnie usprawniając i skracając proces zamawiania. Ciekawym rozwiązaniem jest także palmtop, na którym kelner zapisuje zamówienie. Urządzenie przekazuje informacje bezpośrednio do kuchni, gdzie przygotowywane są potrawy. Nowością był także system warningowy X2 SYSTEM. Jest to system łączący restaurację z siecią, przez którą osoby odpowiedzialne mogą sprawdzać np. zasoby magazynów. Mogą także alarmować w sytuacjach krytycznych, co pozwala na znacznie większą kontrolę restauracji, czy innych punktów gastronomicznych.

Targom towarzyszyły także liczne wydarzenia, jak Salon Czystości, czy konkurs baristów.

Przyznano także medale i wyróżnienia w kategorii produkt oraz aranżacja stoiska:

Wyróżnienia Targów Kielce:
1. STOCK POLSKA Sp. z o.o. - Lublin za STOCK PRESTIGE
2. WINTERHALTER GASTRONOM POLSKA Sp. z o.o. - Warszawa-Wesoła za zmywarkę przemysłową UC-L ENERGY
3. LODMAR - Gniezno za Maszynę do lodów TAYLOR model 8756 Świderek + produkt
4. PIOWOMAR - BROWAR KOREB Marek Kaczorowski za PIWO MIODOWE

Medale Targów Kielce:
1. ADITH TECHNOLOGIES Sp. z o.o. Sp. K. - Szczecin za X2 SYSTEM
2. F.H. "MASZ" Dariusz Malinowski - Gliwice za KRAJALNICĘ TAŚMOWĄ ZE STACJĄ PAKOWANIA "REX"
3. PRIMULATOR Sp. z o.o. - Łódź za FAEMA EMBLEMA

Wyróżnienie Targów Kielce za aranżację stoiska:
1. ADITH TECHNOLOGIES Sp. z o.o. Sp.K. - Szczecin





Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

POSEZONOWA AKCJA SERWISOWA – PRZYGOTUJ SIĘ DO 2016.

Lody Bonano nie zwalniają tempa

Seminaria lodziarskie 2015

Lody dla smaku nie dla ochłody

Polskie eliminacje do Pucharu Świata Lodziarzy w Rimini 2016

Słodkie i piekarnicze targi w Katowicach

Smaki Świata – kolejne szkolenia w Centrum Szkoleniowym Savpol

World of Coffee | WBC 2014 Rimini

Jak rozszyfrować etykiety?