Polub nas na facebooku

Sukces rodzinnej, polskiej firmy. Lodziarnie Grycan – Lody od Pokoleń

2014-03-28

Wykorzystując wieloletnie doświadczenia w branży lodziarskiej, w 2004 roku Elżbieta i Zbigniew Grycanowie rozpoczęli nowy rozdział w swym biznesowym życiu – wprowadzili na rynek firmowaną własnym nazwiskiem markę: Grycan – Lody od Pokoleń. Dziś pod tym szyldem działa ponad 120 lokali, które tworzą największą w Polsce i jedną z największych w Europie rodzinnych sieci lodziarnio-kawiarni. W oparciu o wartości, leżące u podstaw dotychczasowych sukcesów, firma planuje dalszy rozwój w Polsce oraz poza jej granicami.

Przełomowym dniem biznesowej historii Elżbiety i Zbigniewa Grycanów był 15 sierpnia 2004 roku. W tym dniu należąca do nich od kilkudziesięciu lat lodziarnia przy ulicy Puławskiej 11 w Warszawie zmieniła szyld i zaczęła sprzedawać autorskie lody pod marką Grycan – Lody od pokoleń. Tak powstała pierwsza lodziarnia sieci, którą Elżbieta i Zbigniew Grycanowie zarządzają wspólnie z córką Małgorzatą.


Lodziarnie Firmowe są kluczowym elementem działalności biznesowej Elżbiety, Zbigniewa i Małgorzaty Grycanów, którzy, czerpiąc z wielopokoleniowych rodzinnych tradycji i długoletniej praktyki, od 2004 roku budują markę Grycan – Lody od pokoleń.

W myśl konsekwentnie realizowanej strategii, firma utrzymuje wysoki poziom tempa rozwoju, otwierając każdego roku lodziarnie w popularnych galeriach handlowych i centralnych punktach największych miast. W 2013 roku sieć powiększyła się o 15 lokali.

STRATEGIA WZROSTU NA RYNKU LODZIARNIO-KAWIARNI W POLSCE
Źródłem sukcesu firmy jest niezmienna od początku mojej działalności biznesowej wierność dewizie „Jakość, jakość i jeszcze raz jakość”. Na tej zasadzie opiera się strategia rozwoju Lodziarni Firmowych, która zakłada otwarcia kolejnych punktów, wzmocnienie oferty produktowej oraz ciągłą poprawę poziomu obsługi Klientów. Naszym celem jest utrzymanie pozycji marki Grycan – Lody od pokoleń jako lidera sieci lodziarnio-kawiarni – mówi Zbigniew Grycan, twórca marki Grycan – Lody od pokoleń.

Plany rozwoju firmy zakładają zachowanie dynamiki wzrostu na dotychczasowym poziomie i kolejne otwarcia od kilku dokilkunastu lodziarni rocznie. Na mapie inwestycji Elżbiety, Zbigniewa i Małgorzaty Grycanów pojawiają się zarówno lokale wzmacniające obecność i dostępność marki w największych miastach Polski, jak i otwarcia w mniejszych miejscowościach, takich jak Siedlce i Kalisz, gdzie Lodziarnie Firmowe rozpoczęły działalność w ostatnim miesiącu.

RYNEK DETALICZNY W DZIAŁALNOŚCI FIRMY
Marka Grycan – Lody od pokoleń jest również liderem polskiego rynku lodów familijnych premium we wszystkich formatach sklepów rynku detalicznego – od wielkopowierzchniowych aż po najmniejsze sklepy osiedlowe. W portfolio marki znajdują się lody w opakowaniach 900/1100 ml, 500 ml oraz 150 ml (tzw. porcyjka). Firma może poszczycić się stałą listą renomowanych odbiorców swoich produktów, na której są prestiżowe hotele, renomowane restauracje czy instytucje administracji państwowej.

Chcemy wykorzystać potencjał, jaki widzimy na rynku detalicznym dla marki Grycan – Lody od pokoleń, poprzez wzmocnienie oferty produktowej oraz poprawę dostępności i rotacji naszych produktów w sklepach. Jesteśmy przekonani, że kluczem do sukcesu jest właściwy dobór smaków i formatów naszej oferty detalicznej. Przyjęty przez nas plan handlowy zakłada poprawę obecności w sklepach 12 najlepszych produktów, które nazwaliśmy „Nasze Bestsellery” – mówi Marcin Snopkowski, Dyrektor Generalny firmy.

W fabryce firmy w Majdanie pod Warszawą powstaje ponad 60 smaków lodów: lody tradycyjne, tworzone na bazie śmietanki kremówki i żółtek jaj, lody jogurtowe powstające z jogurtu naturalnego, a także sorbety z owoców. Proces produkcji stanowi połączenie rzemieślniczych metod i nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Przygotowujemy firmę pod kątem jej dalszego rozwoju. W ostatnim czasie dokonaliśmy inwestycji, które umożliwiły zwiększenie naszych mocy produkcyjnych, usprawniliśmy organizację pracy, a także wzmocniliśmy kadry kierownicze – tłumaczy Zbigniew Grycan.

 „TO DOBRY MOMENT, BY REALIZOWAĆ PODOBNE CELE NA INNYCH RYNKACH”
Strategia rozwoju firmy na kolejne lata zakłada zrównoważony i selektywny rozwój marki Grycan – Lody od pokoleń na rynkach zagranicznych. W ubiegłym roku firma rozpoczęła działalność na rynku czeskim – pierwsza lodziarnia poza granicami kraju powstała pod szyldem Grycan Ice Cream Cafe w Centrum Handlowym Cerny Most w Pradze, kolejne zaś w CH HARFA w Pradze oraz IKEA w Ostrawie. 2013 rok to także początek sprzedaży lodów Grycan sieciom detalicznym na rynku czeskim.

Nasze lody zostały już zaprezentowane konsumentom w kilku krajach Europy i Azji. Otrzymujemy bardzo wiele zapytań z całego świata z propozycjami podjęcia współpracy, tak w obszarze rynku detalicznego, jak i lodziarnio-kawiarni. Jest nam bardzo miło, kiedy słyszymy, że lody Grycan cieszą się uznaniem konsumentów nie tylko w Polsce. Naszym celem w pierwszych latach działalności firmy w Polsce było zbudowanie silnej pozycji marki na rynku polskim i zaoferowanie polskiemu konsumentowi lodów w najlepszym wydaniu, z najlepszych składników, według rodzinnych receptur i technologii. Wierzymy, że nadszedł dobry moment, aby wykonać podobną pracę na innych rynkach – przyznaje Zbigniew Grycan.

Rozwijamy współpracę w obszarze rynku detalicznego z naszymi partnerami w Niemczech oraz Chinach. Testy przeprowadzone na tych rynkach w roku 2013 potwierdziły duży potencjał dla marki i naszych produktów. W kwietniu marka Grycan – Lody od pokoleń będzie obecna na dużych targach lodów w Chinach. Ponadto, jeszcze w tym roku wspólnie z wybranymi partnerami biznesowymi planujemy przetestować kilka kolejnych rynków w Europie i poza Europą – mówi Marcin Snopkowski, Dyrektor Generalny firmy.

Kolejnym ważnym krokiem w budowaniu zasięgu marki Grycan – Lody od pokoleń będzie uruchamianie nowych lodziarnio-kawiarni w formule franczyzy.
  
***
Marka Grycan - Lody od pokoleń jest obecna na polskim rynku od 2004 r. W ciągu dziesięciu lat istnienia firma Grycan rozwinęła największą sieć lodziarni firmowych w Polsce, która obecnie liczy ponad 120 lokali. Oferta marki Grycan – Lody od pokoleń zawiera ok. 60 różnych smaków lodów: na bazie śmietanki kremówki, jogurtu naturalnego czy sorbetów z owoców, a także wybór kilkudziesięciu kompozycji deserów lodowych. Ponadto w sprzedaży detalicznej znajdują się familijne lody tradycyjne w opakowaniach 1100 ml, 900 ml i 500 ml i sorbety w opakowaniach 500 ml oraz „Porcyjka z łyżeczką” – impulsowe lody w kubeczku 150 ml z łyżeczką. Marka Grycan to dzieło życia Elżbiety i Zbigniewa Grycanów, które stworzyli czerpiąc wiedzę z własnych doświadczeń, tradycji cukierniczych swoich rodzin i zachowanych receptur Lodów od Pokoleń. Dziś firmę prowadzą wspólnie z córką Małgorzatą i przy wsparciu drugiej córki Magdaleny.

Lody Grycan tworzone są z poszanowaniem tradycji przekazywanej w rodzinie Grycanów z pokolenia na pokolenie. Ich wyjątkowy smak i najwyższą jakość gwarantuje sam Zbigniew Grycan.

Źródło: Solski Burson-Marsteller





Aktualności

2020-06-15 12:08:57 | Komentarze: 0

Mus je schrupać… latem! – Familijne startują z kampanią reklamową

Tegoroczne lato będzie należeć do Wafli Familijnych. Marka stawia na szeroką komunikację w  mediach, która wystartowała 15 czerwca i potrwa aż do końca lata. Działania podzielono na etapy, które w pierwszej odsłonie obejmują kampanię produktową w telewizji, na platformach VOD i odsłonę teaserową w mediach społecznościowych.

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

POSEZONOWA AKCJA SERWISOWA – PRZYGOTUJ SIĘ DO 2016.

Lody Bonano nie zwalniają tempa

Seminaria lodziarskie 2015

Lody dla smaku nie dla ochłody

Polskie eliminacje do Pucharu Świata Lodziarzy w Rimini 2016

Słodkie i piekarnicze targi w Katowicach

Smaki Świata – kolejne szkolenia w Centrum Szkoleniowym Savpol

World of Coffee | WBC 2014 Rimini