Polub nas na facebooku

Dodaj ofertę za darmo

Rynek lodów

2004-05-13

W ostatnich kilku latach polski rynek lodów rozwijał się zdecydowanie wolniej, niż w pierwszej połowie lat 90-tych, zaś możliwości produkcyjne liderów rynku są dużo większe niż krajowy popyt. Rynek lodów w Polsce jest bardzo wrażliwy na pogodę, zdaniem naszych lodziarzy zdecydowanie bardziej niż w innych krajach europejskich.

Nasz apetyt na lody jest równie umiarkowany, jak klimat w którym żyjemy. I choć lodów jemy coraz więcej, to jednak wciąż za mało, a w każdym razie zdecydowanie mniej niż zakładali to producenci, jeszcze kilka lat temu.

W Polsce produkcją lodów zajmuje się obecnie ok. 200 firm, jednak tylko liderzy tego rynku produkują lody przez cały rok. Reszta konkurentów uruchamia produkcję podczas letnich wakacji. Generalnie jednak, produkcję lodów w naszym kraju cechuje sezonowość - każdego roku, firmy lodziarskie wypracowują największe obroty od kwietnia do sierpnia, a najmniejsze zimą. Szczyt sprzedaży notują w czerwcu i lipcu.

Obecnie na świecie spożywa się ponad 20 miliardów litrów lodów rocznie, których wartość ocenia się na ok. 50 mld USD. Aż 44 proc. tej astronomicznej kwoty, wydają na lody Amerykanie.

Brakuje również bardziej intensywnych działań ze strony producentów, które mogłyby zmniejszyć sezonowość konsumpcji lodów.

Źródło: Opracowanie: "Polski Rynek Lodów" - www.boss.com.pl



  • lody

    Gość: lucyna | 2004-05-13

    chciałabym podzielić się z z Państwem opinią na temat lodów BOLERO. Pamiętam je z dzieciństwa czyli z lat 70-siątych i myślę że do tej pory nie zmieniły smaku.Duża porcja w wafelku to jest to czago mi czasem potrzeba.Pozdrawiam

  • lody

    Gość: lucyna | 2004-05-13

    chciałabym podzielić się z z Państwem opinią na temat lodów BOLERO. Pamiętam je z dzieciństwa czyli z lat 70-siątych i myślę że do tej pory nie zmieniły smaku.Duża porcja w wafelku to jest to czago mi czasem potrzeba.Pozdrawiam

Dodaj komentarz