Polub nas na facebooku

Nestlé - lodowy sukces!

2009-04-30

2008 rok oceniamy jako duży sukces. Firma utrzymała pozycję lidera na rynku lodów gastronomicznych ( źródło raport Rynek Gastronomiczny w Polsce 2008 rok firma GFK ), a ponadto wprowadziła rożek KIT KAT , który stał się polskim hitem! W 2009 roku planujemy kolejne innowacje, zmieniamy także sposób dystrybucji lodów, aby wzmocnić naszą pozycję – ujawnia Witold Michalik, Dyrektor Działu Lodów w Nestlé Polska.

Polska to kraj, w którym nadal spożycie lodów utrzymuje się na niższym niż w większości Europy poziomie. Rocznie spożywamy ok. 4l lodów na osobę, podczas gdy w Europie Zachodniej wynik ten jest dwukrotnie większy. Obecna sytuacja wynika przede wszystkim z faktu, że dla Polaków lody to nadal letni deser, a nie przekąska, którą można delektować się przez cały rok. Wraz ze wzrostem ilości kawiarni, zwłaszcza w dużych centrach handlowych, trend ten ulega zmianom. Nestlé, od wielu lat pozostaje liderem na rynku lodów gastronomicznych. W 2008 roku posiadaliśmy ponad 30% tego rynku. Aby przekonać Polaków do całorocznej, a nie tylko okazjonalnej konsumpcji lodów, cały czas rozszerzamy naszą ofertę. Na sezon 2009 przygotowaliśmy propozycje znanych marek z innych kategorii produktowych: NESTEA (lód o smaku herbaty cytrynowej) BOBOFRUT (lekki owocowy lód zwłaszcza dla najmłodszych) , KIT KAT (pyszna czekolada z dodatkiem ) oraz nowe, orzeźwiające smaki sorbetów Nestlé – truskawka, jabłko oraz grejpfrut.

Impuls na szczyt

Sprzedaż lodów Nestle zarówno familijnych, jak i impulsowych charakteryzuje się największą na rynku dynamiką wzrostu. Wyniosła ona wartościowo 32% i jest wyższa niż dynamika całego rynku lodów (13%) ( źródło danych firma Nielsen). Świadczy to o dużym potencjale marki oraz wysokiej rotacji oferowanych produktów. Na tym rynku Nestlé zajmuje trzecią pozycję, z udziałem wynoszącym 8%.
Największym sukcesem firmy w 2008 roku był KIT KAT. Ten wyjątkowy, impulsowy lód zachwycił naszych konsumentów i był najlepiej sprzedającym się rożkiem lodowym, nie tylko w Polsce.


Sześciokrotny wzrost sprzedaży rożka KIT KAT w stosunku do roku 2007 spełnił nasze oczekiwania.” – dodaje Witold Michalik.

Lody impulsowe stanowią większość rynku z 65% udziałem sprzedaży. Kategorie prezentują lody na patyku, rożki, kanapki bądź inne formaty. W 2009 roku Nestle zaplanowało kolejne, pyszne nowości w tej kategorii. Pojawi się lód pod znaną marką PRINCESSA o kokosowym smaku i z dużą ilością kokosowych wiórek. Również znana nam dobrze LA CREMERIA - zaskoczy nas w tym sezonie nowością – sorbetowy lód na patyku z 80% zawartością tropikalnych owoców. Ponadto, na polski rynek powróci marka MACAO – w dwóch wariantach smakowych – lody waniliowe w mlecznej czekoladzie oraz waniliowe w polewie czekoladowej z migdałami. Przygotowaliśmy także ofertę dla najmłodszych: NESQUIK tubka –innowacyjny lód o miękkiej konsystencji - można go zjeść lub wypić, oraz PIRULO - bardzo orzeźwiający do tego zakręcony i o nieprzeciętnej długości 25cm.
W kategorii lodów familijnych przedstawimy konsumentom odświeżoną wersje lodów LA CREMERIA oraz KIT KAT tym razem w formacie 450 ml. Na rynek lodów gastronomicznych wprowadzamy marki NESTEA, BOBOFRUT i KIT KAT w 5l opakowaniach oraz nowe smaki sorbetów – truskawka, jabłko, oraz grejpfrut.


  • Strasznie drogie lody nie warte swej ceny

    Gość: bogdan | 2009-06-12 20:08:09

    W lodach Nestle najważniejszą rolę gra marka. Same lody ni są w niczym lepsze od innych /nawet gorsze bo strasznie słodkie/, a cena jest dwa razy wyższa niż innych lodów. Firma napędzana jest poprzez pompowanie ogromnych pieniędzy w reklamę itp, a wynik dalej jest słabiutki.

Dodaj komentarz